مطالب آموزش موسیقی

حروف انگلیسی نت موسیقی

حروف انگلیسی نت موسیقی

حروف انگلیسی نت موسیقی

حروف انگلیسی نت موسیقی در واقع زبان بین الملل نت های موسیقی می باشد که تمامی هنرجویان رشته های موسیقی باید به خوبی این حروف را به خاطر بسپارند. نت های موسیقی الفبای موسیقی محسوب می شوند که کوچکترین واحد موسیقی هستند. با در کنار هم قرار گرفتن مجموعه ای از نت های اصلی و فرعی یه قطعه کامل موسیقی شکل می گیرد که ما خروجی آن را گوش می دهیم و از آن لذت می بریم. دو سیستم برای ارائه نت های موسیقی وجود دارد که حروف انگلیسی نت موسیقی یکی از این سیستم ها می باشد. این حروف نشان دهنده نت ها و فرکانسی می باشد که هر یک از این نت ها دارند. هر چند ما در ایران از این سیستم نت ها استفاده نمی کنیم اما با توجه به اینکه حروف انگلیسی نت موسیقی بین المللی هستند هنرجویان باید این حروف را یاد بگیرند.

 

 

سیستم های قابل ارائه نت های موسیقی

حروف انگلیسی نت موسیقی

نت موسیقی به دو سیستم قابل ارائه می باشد که یکی از آنها استفاده از حروف انگلیسی نت موسیقی می باشد که به آن حروف لاتین نت موسیقی هم میگویند و دیگری سیستم هجایی می باشد که در ایران و در برخی از کشورها مانند فرانسه رواج بیشتری دارد. اما مطابق آنچه در مقدمه بیان کردیم حروف لاتین نت موسیقی چون یک زبان بین الملل هستند و شما در صورتی که بخواهید نت موسیقی های خارجی را در آورید و آنها را بنوازید بیشتر با حروف انگلیسی نت موسیقی روبرو می شوید لازم است که علاوه بر سیستم هجایی، سیستم الفبایی را هم به خوبی بدانید. شاید کمی به نظر شما سخت و خسته کننده برسد اما باید بدانید که اگر از برخی از دستورالعمل های به خاطر سپاری نت موسیقی استفاده کنید دیگر حفظ کردن نت ها برای شما نمی تواند کاری سخت باشد.

حروف الفبای نت موسیقی هفت عدد میباشد که با تعداد نت ها برابر می باشد. برای اینکه درک بهتری از نت های موسیقی داشته باشید پیش از آنکه برای شما حروف انگلیسی نت موسیقی نام ببریم و معرفی کنیم ابتدا لازم می دانیم که سیستم هجایی نت های موسیقی را به شما ارائه دهیم و سپس به شما حروف لاتین نت موسیقی را معرفی کنیم. شما با به خاطر سپاری حروف الفبای نت موسیقی می توانید با سرعت بیشتری نت ها را به خاطر بسپارید و سرعت نواختن شما هم می تواند بسیار بالاتر برود و شما حرفه ای تر عمل کنید.

 

حروف انگلیسی نت موسیقی

سیستم هجایی نت موسیقی

گفتیم دو نوع سیستم برای ارائه نت های موسیقی وجود دارد که حروف انگلیسی نت موسیقی یکی از انواع آنها می باشد که زبان رسمی جهانی نت ها می باشد، اما دیگری سیستم هجایی می باشد که شما در ایران به خوبی با این سیستم آشنا هستید و بیشتر بر پایه این سیستم فعالیت می کنید. تعداد نت های قابل ارائه در سیستم هجایی، هفت مورد می باشد که با تعداد نت های اصلی کاملا برابر می باشد. این هفت نت موجود در سیستم هجایی موسیقی ایران و فرانسه و برخی از کشورها عبارت است از:

 

  •     دو   DO
  •     ر     RE
  •     می   MI
  •     فا  FA
  •     سل  SOL
  •     لا  LA
  •     سی  SI

 

حروف انگلیسی نت موسیقی که در برابر این سیستم برای شما درج شده است در واقع تلفظ هجایی نت ها به زبان انگلیسی می باشد. آنچه ما به عنوان حروف الفبای نت موسیقی و یا حروف لاتین نت موسیقی می دانیم چیز دیگری می باشد که در ادامه این مطلب تحت عنوان سیستم الفبایی نت های موسیقی به شما عزیزان معرفی می کنیم. معمولا شما با این سیستم هجایی در ایران بیشتر سروکار دارید و کمتر در ایران به سیستم الفبایی نیاز دارید.

 

 

سیستم الفبایی نت موسیقی

حروف لاتین نت موسیقی که در واقع حروف الفبای نت موسیقی می باشند هم مانند سیستم هجایی نت ها را به هفت عدد طبقه بندی می کند. ما در این بخش حروف انگلیسی نت موسیقی به شما معرفی می کنیم و بعد از آن در خصوص برخی از تکنیک های به خاطر سپاری نت های موسیقی لاتین به شما دستورالعمل هایی را ارائه می دهیم تا شما بتوانید با کمک این دستورالعمل ها و راهکارهای امتحان پس داده شده می توانید به راحتی نت های موسیقی را در دو سیستم هجایی و الفبایی به خاطر بسپارید.

 

  •     C
  •     D
  •     E
  •     F
  •     G
  •     A
  •     B

 

حروف انگلیسی نت موسیقی  به این صورت است که در آن حرف C با نت DO برابری می کند. حرف D برابر با نت RE می باشد. حرف E برابر می باشد با نت MI و به همین ترتیب نامگذاری حروف لاتین نت موسیقی با سیستم هجایی برابری می کند. حالا ما از شما سوال می کنیم که حرف B در حروف الفبای نت موسیقی با کدامیک از نت های شناخته شده در سیستم هجایی همسان و برابر می باشد؟ بله درست حدس زدید حرف B برابر با نت SI می باشد .

 

حروف انگلیسی نت موسیقی

یادگیری حروف الفبای نت موسیقی

برای اینکه بتوانید حروف انگلیسی نت موسیقی را به خوبی به خاطر بسپارید می توانید از دو روش کلی استفاده کنید. یکی از این روش ها استفاده از فلش کارت می باشد. شما می توانید بر روی هر فلش کارت دو سیستم هجایی و الفبایی نت های موسیقی را کنار هم قرار دهید. به این ترتیب با هر بار نگاه کردن به این نت ها می توانید حروف الفبای نت موسیقی را هم به خاطر بسپارید. به این ترتیب که برای مثال روی فلش کارت بنویسد نت RE و در برابر این نت حرف D را هم بنویسید.

یکی دیگر از راهکارهایی که برای به خاطر سپردن حروف انگلیسی نت موسیقی دارید این است که فلش کارت هی خود را بر روی محل قرارگیری نت ها روی ساز خود قرار دهید. به این ترتیب علاوه بر اینکه جای هر نت را بر روی ساز خود پیدا می کنید می توانید از این موضوع مطمئن باشید که با تکرار چند باره این کار می توانید به خوبی هم سیستم هجایی و هم سیستم الفبایی نت های موسیقی را به خاطر بسپارید و هم به خوبی بدانید که محل قرار گیری نت های موسیقی بر روی ساز شما چگونه است.

نکته: باید این نکته مهم را در نظر داشته باشید که روش هایی که برای به خاطر سپردن حروف انگلیسی نت موسیقی یا سیستم هجایی نت های موسیقی به کار می برید باید روش هایی موقت باشد. چرا که اگر قرار باشد شما شرطی شوید و نت ها را تنها به کمک فلش کارت ها به خاطر بسپارید نمی توانید از این وابستگی به راحتی فارغ شوید و هر زمان که فلش کارت های خود را در اختیار نداشته باشید به این معنا است که گویی اصلا چیزی از نت ها و سیستم های آنها نمی دانید.

نکته: به غیر از استفاده از فلش کارت برای یاد گرفتن حروف انگلیسی نت موسیقی روش های دیگری هم وجود دارد. شما باید تمامی روش ها را به خوبی بدانید تا بتوانید روشی را که در آن راحت تر هستید انتخاب کنید. برای مثال می توانید از سیستم شماره گذاری انگشتان دست خود استفاده کنید. اما باید در نظر داشته باشید هر روشی را که برای یاد گرفتن حروف الفبای نت موسیقی استفاده می کنید باید یک روش کاملا موقت باشد و شما نباید به این روش ها برای مدتی طولانی اتکا کنید. نهایتا یک ما الی دو ماه از این روش ها استفاده کنید.

 

 

سخن پایانی

همانطور که در این مطلب متوجه شدید حروف انگلیسی نت موسیقی هفت عدد و دقیقا برابر با تعداد نت ها می باشد. باید بدانید که استفاده از حروف الفبای نت موسیقی در ایران به این صورت است که تنها برای اینکه به زبان رسمی جهانی موسیقی مسلط باشید کاربرد دارد. در این ایران از سیستم هجایی برای آموزش استفاده می شود و کمتر از سیستم الفبایی و حروف لاتین نت موسیقی کمک می گیرند. اما باید این را بدانید که برای موسیقیدان های حرفه ای یادگیری حروف انگلیسی نت موسیقی یکی از ملزومات اصلی محسوب می شود که باید در آن کوشا باشند. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *